Artykuły o technologiach IT, programowaniu, testowaniu i nie tylko

Nawigacja

Pierwszy Pl Planning – wnioski

SAFe – trzy miesiące później

Pierwszy Program Increment za nami. Wkroczyliśmy w drugi PI z marszu, bogatsi o doświadczenia, metryki i wnioski. 5-ciu dostawców, 16-cie zespołów, setki elementów w backlogu. Czego się nauczyliśmy, jakie wyciągnąłem wnioski? Zapraszam do lektury.

Kiedy idę na szkolenie lub prezentację i ktoś sprzedaje mi wspaniałe narzędzie, które powinno rozwiązać większość moich problemów, zwykle jestem podejrzliwy. Szukam gwiazdek i dodatkowych warunków zapisanych drobnym drukiem.
Podobnie miałem w przypadku SAFe. Wydaje mi się, że mogę już (po paru miesiącach) zidentyfikować ten ‘drobny druk’. Są to dwa ważne obszary: wartości z obszarów Lean oraz Product Ownership.

Jak załatwić temat bez spotkania?

Podczas swojej pracy jako Scrum Master spotkałem się z tym pytaniem i postanowiłem odpowiedzieć na nie w tym artykule. Niezależnie od tego jaki temat chcemy załatwić, będzie on wymagał komunikacji z innymi osobami. Są różne kanały komunikacyjne i dyskusja na spotkaniu jest jednym z nich. Chcąc “załatwić temat bez spotkania”, powinniśmy mieć świadomość ograniczeń innych form komunikacji i ryzyk jakie się za nimi kryją.

Wydajne aplikacje webowe

Jakiś czas temu w mojej głowie

Gracjan

zrodził się pomysł dotyczący Raspberry PI i innych podobnych mini-komputerów, który polega na wystawieniu prostego interfejsu, do którego będzie można się odwoływać z dowolnego miejsca i z jego pomocą sterować np. GPIO oraz innymi zasobami takiej płytki. Jest to tak naprawdę część mojego hobbystycznego projektu, więc nie wzięło się to znikąd.

Robimy termometr elektroniczny za pomocą Arduino

ARDUINO, NEOPIXEL STICK I CZUJNIK TEMPERATURY

Czyli jak zrobić termometr za pomocą Arduino?

termometr1Jeśli chcesz zacząć przygodę z Arduino to dobrze trafiłeś. W poniższym artykule opiszę jak zbudować termometr elektroniczny na przykładzie Arduino Micro. Postaram się krok po kroku wyjaśnić jak połączyć poszczególne elementy oraz jak napisać program, który wyświetli zmierzoną temperaturę na pasku złożonym z diod.

SOLID dla adeptów programowania – podsumowanie warsztatów

Ten post podsumowuje warsztaty przeprowadzone na Uniwersytecie Wrocławskim dla studentów pragnących powiązać swoją przyszłość z IT. W warsztatach wzięło udział 10 osób, dzięki czemu uczestnicy mogli dopytać się o interesujące ich szczegóły pracy programisty oraz dostać kilka cennych rad dotyczących rozwoju w tym zawodzie. Mimo, że temat był trudny to jednak bardzo cenny w kontekście rozpoczynania swojej przygody z programowaniem.

SOLID to zestaw zasad zaproponowanych przez Roberta C. „Uncle Bob” Martina, opisujący pięć podstawowych założeń programowania obiektowego. Ich znajomość pozwala na etapie projektowania aplikacji uniknąć dużej części błędów, które znacząco utrudnią jej rozwój w przyszłości. Warto znać i stosować je już w momencie, gdy realizujemy proste projekty – czy to na uczelnię czy dla samego siebie. Wyrobienie sobie dobrych praktyk programistycznych zapunktuje w przyszłości.

Jeśli temat Cię zainteresował zachęcamy do śledzenia naszego profilu na Facebooku gdzie będziemy publikować informacje o kolejnych warsztatach i szkoleniach: http://fb.com/RSTKariera

Link do prezentacji:http://slides.com/tomaszbanasiak/from-stupid-to-solid-code-in-modern-examples#/

Link do PDF-a, który możesz wydrukować i przywiesić sobie koło biurka aby móc regularnie przypominać sobie te podstawowe zasady: https://goo.gl/hX4jTw

Chcesz więcej w tym temacie? Polecamy linki:

 

 

DDD w praktyce, cz.1: Value Objects w PHP

DDD to bardzo nośne słowo w kontekście PHP. O ile sama technika nie jest specyficzna dla języka (to raczej sposób rozumowania oraz reprezentacji potrzeb biznesowych w kodzie) o tyle specyficzne są już implementacje pewnych struktur typowych dla DDD.

W tym artykule chcę się skupić na jednym z najbardziej przydatnych elementów w DDD – Value Object. VO możemy rozumieć jako zaawansowaną zmienną, gdyż reprezentuje jakąś wartość. W PHP mamy dostępne kilka bazowych typów zmiennych, przy czym reprezentują one głównie najprostsze typy: numer (Integer), ciąg znaków (String), tablicę (Array) itp.