Artykuły o technologiach IT, programowaniu, testowaniu i nie tylko

Nawigacja

Wydajne aplikacje webowe

Jakiś czas temu w mojej głowie

Gracjan

zrodził się pomysł dotyczący Raspberry PI i innych podobnych mini-komputerów, który polega na wystawieniu prostego interfejsu, do którego będzie można się odwoływać z dowolnego miejsca i z jego pomocą sterować np. GPIO oraz innymi zasobami takiej płytki. Jest to tak naprawdę część mojego hobbystycznego projektu, więc nie wzięło się to znikąd.

Robimy termometr elektroniczny za pomocą Arduino

ARDUINO, NEOPIXEL STICK I CZUJNIK TEMPERATURY

Czyli jak zrobić termometr za pomocą Arduino?

termometr1Jeśli chcesz zacząć przygodę z Arduino to dobrze trafiłeś. W poniższym artykule opiszę jak zbudować termometr elektroniczny na przykładzie Arduino Micro. Postaram się krok po kroku wyjaśnić jak połączyć poszczególne elementy oraz jak napisać program, który wyświetli zmierzoną temperaturę na pasku złożonym z diod.

SOLID dla adeptów programowania – podsumowanie warsztatów

Ten post podsumowuje warsztaty przeprowadzone na Uniwersytecie Wrocławskim dla studentów pragnących powiązać swoją przyszłość z IT. W warsztatach wzięło udział 10 osób, dzięki czemu uczestnicy mogli dopytać się o interesujące ich szczegóły pracy programisty oraz dostać kilka cennych rad dotyczących rozwoju w tym zawodzie. Mimo, że temat był trudny to jednak bardzo cenny w kontekście rozpoczynania swojej przygody z programowaniem.

SOLID to zestaw zasad zaproponowanych przez Roberta C. „Uncle Bob” Martina, opisujący pięć podstawowych założeń programowania obiektowego. Ich znajomość pozwala na etapie projektowania aplikacji uniknąć dużej części błędów, które znacząco utrudnią jej rozwój w przyszłości. Warto znać i stosować je już w momencie, gdy realizujemy proste projekty – czy to na uczelnię czy dla samego siebie. Wyrobienie sobie dobrych praktyk programistycznych zapunktuje w przyszłości.

Jeśli temat Cię zainteresował zachęcamy do śledzenia naszego profilu na Facebooku gdzie będziemy publikować informacje o kolejnych warsztatach i szkoleniach: http://fb.com/RSTKariera

Link do prezentacji:http://slides.com/tomaszbanasiak/from-stupid-to-solid-code-in-modern-examples#/

Link do PDF-a, który możesz wydrukować i przywiesić sobie koło biurka aby móc regularnie przypominać sobie te podstawowe zasady: https://goo.gl/hX4jTw

Chcesz więcej w tym temacie? Polecamy linki:

 

 

DDD w praktyce, cz.1: Value Objects w PHP

DDD to bardzo nośne słowo w kontekście PHP. O ile sama technika nie jest specyficzna dla języka (to raczej sposób rozumowania oraz reprezentacji potrzeb biznesowych w kodzie) o tyle specyficzne są już implementacje pewnych struktur typowych dla DDD.

W tym artykule chcę się skupić na jednym z najbardziej przydatnych elementów w DDD – Value Object. VO możemy rozumieć jako zaawansowaną zmienną, gdyż reprezentuje jakąś wartość. W PHP mamy dostępne kilka bazowych typów zmiennych, przy czym reprezentują one głównie najprostsze typy: numer (Integer), ciąg znaków (String), tablicę (Array) itp.

Przypadki testowe. Planowanie przebiegu testów.

Każdy, kto choć trochę interesował się tematem testowania oprogramowania, słyszał o takich pojęciach jak przypadek testowy, warunek testowy czy scenariusz testowy. Co właściwie kryje się pod tymi pojęciami? W tym artykule postaram się jak najprecyzyjniej opisać wymienione zagadnienia.

PRZYPADEK TESTOWY

Jest to zbiór danych wejściowych, wstępnych warunków, kroków wykonania i oczekiwanych rezultatów. Przypadki testowe opracowywane są w określonym celu lub dla warunków testowych.

Zgłaszanie błędów – wskazówki jak robić to dobrze.

Zastanawialiście się kiedykolwiek czym jest zgłoszenie błędu? W mojej głowie widnieje on jako raport ze śledztwa. W kodzie znajduje się błąd, a Ty podczas rutynowej kontroli odkryłeś jego kryjówkę. Teraz Sherlocku musisz wytłumaczyć Watsonowi kto i dlaczego morduje funkcjonalności Waszego produktu.

Do it sherlock

Pytanie pierwsze: Kim jest odbiorca zgłoszenia i dlaczego chce mieć informacje o błędach?